11 gegužės 2016

Įdarytos cukinijos + knygos "Vegetariniai valgiai" apžvalga

Kažkur teko girdėti, jog kai kuriose šalyse klausti žmogaus apie jo mitybą yra taip pat nemandagu, kaip domėtis jo atlyginimu. Išties, rodos tokia kasdienė ir neišvengiama tema kaip maistas gali paskatinti nesutarimus ir ginčus. Šiandien tikrai nenoriu kalbėti apie tai, kas gerai, o kas ne - palikime tai spręsti mitybos specialistams. Tiesiog noriu pasidalinti su jumis laaabai skaniu receptu iš Gretos Dičiūnaitės knygos "Vegetariniai valgiai", kurį jau spėjau išbandyti ir pamėgti. Taip pat noriu trumpai papasakoti apie pačią knygą - kokius įspūdžius ji man paliko. Tiesa, Greta turi maisto tinklaraštį, tad jei norėsite daugiau skanių valgių, užsukite čia.


Pradėsiu nuo recepto - gal ir jūs norėsite išbandyti šį sotų, bet skrandžio neapsunkinantį patiekalą.

Knygoje autorė kiekius nurodo gramais ir mililitrais, tuo tarpu mano virtuvėje vienintelis matavimo vienetas yra "iš akies", taigi surašysiu, kaip dariau aš.

Reikės:
* Cukinijos (arba kelių, žiūrint, koks valgytojų skaičius);
* Bulguro;
* Graikinių riešutų;
* Pelėsinio sūrio;
* Tarkuoto "Džiugo".


    Pradėjau nuo to, kad įsigijau cukiniją. Pas autorę žalia, pas mane geltona, jų skonis kiek skiriasi, bet neabejoju, kad patiekalas puikiai pavyks su įvairiausių spalvų cukinijomis. Cukiniją perpjoviau perpus ir išskobiau. Kaip matot, daržovė gan nedidelė, tad nelabai ten buvo ką skobti... Kitą kartą rinksuosi didesnę, nes įdaras laaabai skanus, tad norisi jo prikrauti kuo daugiau.

    Kol dorojau cukiniją, ant nedidelės ugnies išviriau pusę stiklinės bulguro. Jei neteko girdėti, kas tai per dalykas (aš sužinojau visai neseniai, pasirodo - skanus ir maistingas), tai yra skaldyti kietieji kviečiai. Tinkami tiek plovui, tiek salotoms (gal kada pasidalinsiu ir salotų receptu, kurį pati sau susigalvojau ir labai skaniai suvalgiau).

    Nulupau porą skiltelių česnako ir sumečiau į smulkintuvą kartu su saujele graikinių riešutų (visus riešutus prieš valgymą mėgstu nuplikyti verdančiu vandeniu). Supjausčiau gabalėlį mėlynojo pelėsinio sūrio ir sumečiau į riešutų/česnakų masę. Ten pat sudėjau ir išvirusį bulgurą, viską gerai sumaišiau. Šiuo įdaru prikimšau abi cukinijos puses ir geras 20 minučių kepiau jas orkaitėje, 180 laipsnių temperatūroje. Ištrauktas apibarsčiau tarkuotu "Džiugo" sūriu (tai turbūt vienas iš tų produktų, kuriuos dedu VISUR), užmečiau porą graikinių riešutų "dėl vaizdo", greit nufotografavau, kad ir jūs pamatytumėt, o tada dar greičiau suvalgiau. Skanu. Sotu. Nesudėtinga. Žodžiu, man labai patiko!


    O dabar trumpai apie pačią knygą, kurioje ir radau receptą. Įsigijau ją, kai knygos.lt skelbė nuolaidą kulinarinėms knygoms ir nemažai jų kainavo po 4,99 eur. Užsisakiau dvi - "Vegetariniai valgiai" ir "Virtuvė be cukraus". Pastaroji gan nuvylė, tikėjausi rasti daug naudingų patarimų, tačiau išskyrus tai, kad cukrus keičiamas medumi ar agavų sirupu (ką galiu sumąstyti ir pati) tai tiesiog paprasta receptų knyga, be kita ko dar ir su daug laiko reikalaujančiais receptais.

    Tuo tarpu "Vegetariniai valgiai" mane labiausiai sužavėjo savo paprastumu. Šiuo metu gyvenu bute su maža virtuvyte, tad įmantriems patiekalams nėra nei vietos, nei įrankių. Kaip bebūtų, norisi maitintis kaip įmanoma sveikiau, dažniau valgyti namie gamintą maistą, o ne bandeles-varškytes-sūrelius (kaip dažnai nutinka, ypač prisėdus prie bakalaurinio). Būtent todėl interneto platybėse ieškau kuo paprastesnių patiekalų, kuriuos galima pagaminti sąlyginai greitai, o ieškoti ingredientų nereikia važiuoti per pusę miesto. Kartais atrandu vis kokį greitą ir skanų patiekalą, porą kartų pagaminu ir vėl užmirštu. O šioje knygoje suguldyti receptai būtent tokie, kurių man reikia, iš ingredientų kuriuos mėgstu ir dažnai turiu po ranka. Knyga suskirstyta į tokius skyrius: užkandžiai, sriubos, makaronai, antrieji patiekalai bei desertai. Viskas aprašyta labai paprastai (sakyčiau, sudėtingiausi knygoje - desertai), patiekalai lengvai adaptuojami pagal kiekvieno skonį. Sakyčiau, jog aprašytas patiekalo "pagrindas", kurį gali keisti pagal save - kažko pridėti ar atimti. Taigi, receptai tikrai įkvėpia raitotis rankoves ir valgyti savo paties paruoštą vakarienę. Šiandien ant mano stalo - įdarytos cukinijos, rytojaus planuose - lęšių mišrainė su karamelizuotomis morkytėmis. Mmmm.

    O pabaigai norėčiau paklausti, ar jums būtų įdomu šiame tinklaraštyje išvysti daugiau įrašų apie maistą? Sudalyvaukite apklausoje (ją rasite dešinėje puslapio pusėje) ir pažymėkite, apie ką norėtumėte skaityti "Tu Nusipelnei" tinklaraštyje!

    0 komentarai (-ų):

    Rašyti komentarą